Monday 11 April 2011

bus or bath?

One of my students told me that he had a bad back after playing basketball. At the end of the class we had this conversation:

Paul: You should go home and have a bath.

Student: No, I came by car.

I think what he heard was, "You should go home by bus". Of course, we laughed about it, but it does show how important pronunciation is to your listening skills.

So, here is a challenge:

How many pronunciation differences are there between "bus" and "bath"? And what are they?

一人の生徒さんがレッスンの中でバスケットをしていて腰を痛めたという話をしてくれた。そして、英語のレッスンの終わりに私たちはこんな会話をした。

Paul:家に帰ってお風呂に入ったらいいよ。

生徒さん:いいえ、いいえ私は車で来ました。

彼にはたぶん「バスで家に帰った方がいいよ」と聞こえたのだろう。もちろん私たちは大笑いをした。でも、この中からリスニングの重要さがすごくよくわかる。

では、トライしてみてください:

「bus」と「bath」のこの二つの中でいくつ違う発音があるでしょう?そしてそれらは何がどう違いますか?

No comments:

Post a Comment